Podkrakowska Ósemka

Beskidy

Beskid Wyspowy oferuje szerokie pole do popisu zarówno dla kolarzy szosowych jak i prawdziwych górali.

szczegóły mapa

height
800 metrów przewyższeń

podkrakowska ósemka

Malownicza trasa po podkrakowskich wysepkach!

Przygotowana przez nas trasa na szosę o kształcie zbliżonym do cyfry “8” prezentuje się następująco: rozpoczynamy na parkingu na Zarabiu w Myślenicach, gdzie zawsze miejsce się znajdzie, w dodatku zupełnie bezpłatnie. Kierujemy się drogą wzdłuż Zarabia w stronę Osieczan. W Osieczanach skręcamy w prawo na Hotel pod Dębami, następnie droga prowadzi nas na Bulinę. Na rozdrożu skręcamy w lewo, w prawo znajdziemy się na morderczych “płytach” Ukleiny. Po lekkim podjeździe czeka nas przyjemna jazda w dół. Dojeżdżając do drogi w Trzemeśni skręcamy w lewo i dojeżdżamy do niebezpiecznego skrzyżowania. Kierujemy się na Wiśniową, a obok sklepu Hitpol skręcamy w prawo (czerwony szlak rowerowy).

Owy czerwony szlak doprowadzi nas do drogi na Wierzbanowską Przełęcz. Przy drogowskazie “Szczyrzyc – Cysterski szlak” podążamy nim. W miejscowości Skrzydlna kierujemy się na Kasinkę, po drodze przejeżdzając przez Wolę Skrzydlańską. W Kasinie Wielkiej kierujemy się na zachód, na Węglówkę. Na skrzyżowaniu w Węglówce skręcamy w prawo na kolejną przełęcz – Przełęcz Jaworzyce. Czeka tam na nas piękna panorama oraz miła niespodzianka – dobre kilka kilometrów jazdy w dół. Zjechać z drogi trzeba będzie dopiero w Dobczycach.

Rozpoczyna się przed nami ostatnia część trasy – kręta droga nad Zalewem Dobczyckim. Dojeżdżamy nią do miejscowości Droginia, gdzie zaczyna się zalew. Stamtąd znaki drogowe doprowadzą nas do Myślenic na parking na Zarabiu. Warto zakończyć 75 kilometrową trasę lodami, których w Myślenicach nie brakuje. Patrząc z perspektywy amatorskiej, ze względu na długość oceniamy trasę jako trudną (liczne podjazdy, duża suma przewyższeń).

Wczesną wiosną na trasie zaobserwować można niezwykle świeże odcienie zieleni, które w połączeniu z bajkowym krajobrazem dostarczają zapasu pozytywnej energii.

Punkty trasy:

15. Zarabie

Produkty użyte na trasie:

-25%
Original price was: 599,00 zł.Current price is: 449,00 zł.